Op 1 juni a.s. verzorgt Ingrid Bax een lezing met als titel: Hoe Kinderen met een Sterke Wil te begeleiden?
Aanvang 10.30 uur. Toegang: richtbedrag van € 10
Welke ouder heeft heden ten dage nog nooit een verschrikkelijke driftbui van zijn kind meegemaakt? Waarschijnlijk weinigen. Zomaar uit het niets lijkt de donderwolk op je af te komen. En de aanleiding is altijd anders: Een koekje wat niet gegeven wordt, een mobieltje wat afgepakt wordt…Krijsen, schoppen, slaan, soms tot hun schaamte in het openbaar. Wat hebben de Kinderen met een Sterke Wil van Nu nodig om in harmonie te komen met Zichzelf en met hun gezinssituatie. Hoe te begeleiden en begrenzen?
Ouders zitten vaak niet op 1 lijn. De één heeft het over het faciliteren van hun kind, de ander over het op die manier creëren van een verwend prinsje of prinsesje. En zo ben ik als gezinscoach vele verschillende cases tegengekomen.

Drs. Ingrid Bax is gezinscoach, auteur van het boek ‘Kinderen Hoe doe je dat?’, producent van de 2 video-reeksen ‘Strong-willed Kinderen’ en ‘Bewust Opvoeden’, heeft ervaring in de Jeugdzorg en is gespecialiseerd in Hoogsensitiviteit bij kinderen. Na afgestudeerd te zijn als bedrijfseconoom en 17 jaar in het bedrijfsleven te hebben gezeten, waar Ingrid aan allerhand organisatieverbeteringen gewerkt heeft, zag zij dat er vaak weinig rekening werd gehouden met het psychologische welzijn van de werknemers.
En ze zag dat dat dan weer zijn effect had op het thuisfront en vice versa. Als moeder heeft zij na enkele zware bevallingen besloten om het roer om te gooien.
Zij besloot om meer de psychologische kant op te gaan door het volgen van een opleiding tot gezinscoach bij het instituut BGL.
Ingrid heeft een eigen praktijk The Fine Family met een geheel eigen visie op het begeleiden van gezinnen. Een belangrijke bron is voor haar de antroposofie.
Momenteel geeft zij lezingen en schrijft over haar gezinscoachervaring.
Zij geeft tijdens deze lezing een inkijkje wat er zich thuis afspeelt in gezinnen en hoe zij hulp heeft gegeven met haar coaching.